Redovisningsassistent till ekonomiavdelningen

Har du ekonomisk utbild­ning och vana av att jobba med kund­kontakter? Gillar du team-­arbete och tar stort personiigt ansvar för dina arbets-uppgifter? Då kanske tjänsten som redovisnings­assistent är nåt för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som redovisningsassistent ansvarar du för kundreskontra och kravhantering. Du jobbar även tidvis med leverantörsreskontran.


Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

  • att bokföra in- och utbetalningar • att stämma av reskontror och likvidkonton
  • att administrera kravhantering
  • att hantera debiteringar


Vem är du?

Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande. Du bör ha några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, effektiv, serviceinriktad och flexibel. Du trivs med att arbeta i ett mindre team där ni kan stötta och hjälpa varandra. Du är tydlig i din kommunikation och vi ser gärna att du arbetat utåtriktat med kunder. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har hög integritet.

 

Frågor och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning sex månader. Vid frågor, vänligen kontakta Inger Hansson Ekström, inger.hanssonekstrom@hemab.se, eller 0611-55 75 03.


Skicka din ansökan till ansokan@hemab.se , senast den 29 februari, 2016.

 

Facklig representant

Vision, Krzysztof Lukaszewicz, 070-190 51 66, krzysztof.lukaszewicz@hemab.se