Nytt sätt att läsa av vattenmätaren

Vi ber våra vattenkunder om hjälp att läsa av sin vattenmätare och rapportera mätarställningen till oss, minst 1 gång per år.

Avläsning av vattenmätare har tidigare gjorts av vår personal en gång varje år samtidigt som elmätaren lästs av. Eftersom avläsning av el-mätaren nu sker automatiskt finns inte längre möjligheten att samordna avläsningarna.


Att ha personal som enbart läser vattenmätare blir alltför dyrbart (för HEMAB och indirekt för kunderna), särskilt som vår ambition är att på sikt ha "Länets lägsta priser". Vi är därför tvingade att införa ett nytt sätt att läsa av vattenmätarna.
 
Vi kommer således att övergå till så kallad självavläsning av vattenmätare. Det finns flera olika sätt att meddela oss den avlästa mätarställningen.


I första hand använd det portofria avläsningskortet som följde med brevet eller Mina Sidor som du når från startsidan (www.hemab.selänk till annan webbplats)

I andra hand via vår Kundservice via telefon 0611-55 75 00.


Alla våra cirka 5000 vattenkunder får ett brev med ytterligare information, bild med information och kontaktuppgifter till HEMAB.