Ny kundportal med inloggning via Mobilt BankID

Nu lanserar vi nya Mina sidor med ett uppdaterat utseende och med en mängd nya funktioner.

Den nya kundportalen ger dig som användare en bättre överblick av dina tjänster, dina fakturor och din förbrukning.

– Vi är glada att äntligen kunna ge Mina sidor ett välbehövligt ansiktslyft, säger Andreas Einarsson, chef kommunikation och externa relationer. Detta är något som efterfrågats länge och vi tror att de nya funktionerna kommer vara till stor glädje för våra kunder.

Några av nyheterna i Mina sidor är:

  • Förenklad inloggning
    Inloggningsförfarandet har blivit avsevärt mycket enklare i och med att inloggning nu sker med Mobilt BankID. Saknar du Mobilt BankID kan du logga in med ditt kundnummer, precis som tidigare.

  • Se trender i din förbrukning och skapa rapporter
    Nu kan du på ett tydligare sätt följa hur din förbrukning ändras över tid. Du kan exportera data till Excel, i olika diagram på olika nivåer studera hur din förbrukning ser ut och jobba med energieffektivitet i ditt hushåll.

  • Se dina tjänster och avtal
    Du kan nu se när nästa sophämtning sker och få en överblick över dina avtal.

Du som användare kommer märka att det finns fler nyheter i portalen och dessutom sker en ständig utveckling av vilka tjänster som kommer lanseras.

Det här är en första version som kommer byggas ut över tid, säger Andreas Einarsson. I detta inledande skede är vi väldigt måna om att ta tillvara våra kunders synpunkter om förbättringar och jag ber därför dig som användare att skicka in dina åsikter till oss via den meddelandefunktion som finns i Mina sidor. Det gör att vi kan fortsätta arbetet med att förfina portalen så den i än större utsträckning passar våra kunders behov.

I samband med lanseringen kommer även en del guider publiceras här på hemab.se som enkelt visar hur du på bästa sätt kan använda Mina sidor. Du hittar guiderna under rubriken Kontakta oss och Mina sidor.