Skulle något inträffa så finns det några enkla saker som du kan testa själv innan du felanmäler till oss.
Observera att vi just nu, med anledning av smittorisken, endast utför felavhjälpande service. Vid arbeten av enklare karaktär försöker vi i första hand vara behjälpliga via telefon men åker naturligtvis ut på plats om det behövs. Kontakta Kundservice så får du vägledning i vad som gäller med ditt ärende.
Om du har dålig värme och kallt eller svalt varmvatten i hela ditt hem kan det bero på att vi har en driftstörning i ditt område. På vår webbsida för driftinformation hittar du aktuell information.
Kontakta vår Kundservice på 0611-55 75 00 eller kundservice@hemab.se om du fortfarande känner dig osäker.
Om du har dålig värme i hela ditt hem, men det finns varmvatten, kan det bero på att fjärrvärmecentralen är felinställd.
Så här gör du:
Kontrollera trycket i din fjärrvärmecentral. Trycket i värmesystemet bör ligga mellan 0,8-1,2 bar. Är det lägre måste du fylla på vatten i systemet.
Så här gör du:
Om du har dålig värme i hela ditt hem, men det finns varmvatten, kan det även bero på att cirkulationspumpen har stannat.
Så här gör du:
Om elementen är kalla upptill och varma nedtill behöver du troligen lufta systemet.
Så här gör du:
Se även vårt felsökningsschema.
Olika anläggningar funkar på olika sätt. Här kan du ladda ner din anläggnings manual.
Fjärrvärme är tryggt och enkelt. Vill du ha det extra bekvämt kan du teckna ett serviceavtal med oss.
Allt du vill veta om fjärrvärme i allmänhet och om fjärrvärme i Härnösand i synnerhet.